Wednesday, January 5, 2011

Rindu Bau Sekolah.

dulu kan masa kecik kecik aku tak suka sekolah. sungguh! aku tak suka sekolah sebab aku tak ramai kawan, pegi sekolah kene naik van yang penuh dengan umat manusia, lepas tu bdk lelaki nye amat la nakal. so aku suka pura pura sakit perut pening kepala sebab tak nak pegi sekolah. huhu. sekolah agama paling banyak kali aku ponteng. sampai ustazah dah tak bolah cakap ape. hari jumaat memang hari wajib cuti. hehe. jom flashback zaman persekolahan aku. :)

Tadika : tempat first alam persekolahan kan. memang start dari tadika aku tak de kawan. semua yang kat tadika tu sombonggg yang amat. sebenar nye aku yang tak reti berkawan. aku bukan friendly. kasihan. :( satu satu nya kawan yang aku ada time tu nama nye Siti Noor Hidayu. dia anak kwn ayh. so kat tadika duduk dgn ayu, makan dgn ayu, main tanah liat pun dgn ayu. ni la kawan pertama aku. :)

Sekolah rendah : bila dah masuk umur 7 tahun mesti la masuk sekolah rendah kan. tapi sayang, aku dgn ayu tak sama sekolah rendah. sekolah rendah aku kat SK Yong Peng. sekolah nye dekat pekan yong peng. kat sekolah rendah, kawan first aku Nurul Fatihah. lepas tu lama lama baru aku dapat kawan lain. Linda, Yana, Mariam, Fiza, Suhaila etc. ada sorang budak cina yang aku kawan masa tu nama nye Ee Yun Soon. dia anak kawan mak. dia pandai lukis. kacak pulak tu! auww. ;) kenangan kat sekolah rendah yang tak leh lupa bila aku jadi Ketua Pustakawan. ceh ceh. masa darjah 6. pustakawan kat sekolah dulu pakai baju warna pink tau so bersemangat habisss la pegi sekolah time tu. hehe. time tu jugak la aku mula menggilai pink secara serius! lagi time sekolah rendah dulu mane pakai tudung kan so pegi sekolah ikat rambut, time tu famesss sepet rambut rama rama. sapa yang pakai sepet rama rama tu dia la yang paling comel! haha.

♥nurul fatihah♥

Sekolah menenggah : lepas UPSR aku masuk SMK Dato' Seth. dari form 1 sampai form 6. kahkah. punya la lama kan. setiap tahun kawan aku bertukar. so, kira setiap tahun la best fren bertukar. lalala. masa form 5, ingat tahun terakhir la bersekolah tapi hampehhh result SPM yang hanya A dalam BM tp tidak A dalam BI tidak melayakkan aku masuk U. huhu. so teruskan la form 6. masa form 5 aku masuk kelas kedua, 5 Bestari. time form 5 aku kawan dgn bed, baby, eila, erin, nana, mimie, dgn eznie. ni antara kawan aku yang paling rapat la. bed dgn baby kelas 5 Cendekiakan. bed terer ekonomi so selalu pegi umah dia nak tengok abg dia yang kacak eh nak belajar ekonomi. baby terer bab kira kira. kawan yang lain terer bab bergosip, makan, merayap bla bla bla. hehe. tapi 5 bestari memang terbaik! :)

♥geng form 5♥

form 6 : lepas dipakse rela oleh en mohd zaki aku redha teruskan form 6. masuk form 6 tambah semangat bila ada si-kacak♥ hehe. setiap pagi bersemangat nak pegi sekolah kan. setiap pagi beratur sebelah sebalah lepas tu dlm kelas senyum senyum. hehe. err menyampah betol kan. tapi akhirnya adat bertemu pasti ada perpisahan. :( si kacak♥ tak lama di form 6. tapi tak pe dapat juga berkawan dengan si-kacak♥ ;) walau si-kacak♥ sudah tiada, aku masih ada kawan kawan yang bestttttttt. teep, xura, nana. sella, nisa arshad, nisa fuad, fara, iza. antara kawan terbaikkkk di form 6. ni yang gurls, yang boys aku ada piki, najib, nuek, affy, jehar, mamat etc.
so, aku sangat rindu korang. rindu kenangan kita. kalau boleh kembali zaman lampau aku nak kembali masa form dan stop kan masa.


♥ni geng form 6♥

ni kesayangan aku.
♥piki, xura♥

kesayangan juga.
♥teep,xura,sella,nisa fuad♥

p/s : pix kesayangan yang lain boleh tgk kat fb. :)



2 comments:

  1. misti byak kenangan die kat sekolah nie, sampai jadi terindu plak kan...

    ReplyDelete
  2. a'ar mmg bnyak. dah tak sekolah nak jumpa kwn mcm dulu susah. semua busy. :)

    ReplyDelete

♥ thanks for commenting! ♥

lovelove!

double~loves! ;D