Wednesday, June 15, 2011

Bapa ku pulang dari kota,

bapa ku belikan kereta,
kereta kecil ku berbunyi, 
pon pon pon pon pon pon. . .

Selamat Hari Bapa,
Bapa aku orang biasa,
Asal nya dia dari kampung,

Bapa aku sederhana hidupnya,
Tak punya pangkat bukan anak jutawan,
Kesusahan dulu mengajar dia erti hidup,

Bapa aku seorang guru, 
Banyak manusia dia ajar,
Ramai sudah menjadi orang,

Bapa aku pendidik terhebat,
Berbelas tahun mendidik anak bangsa,
Lima anak nye berjaya dalam hidup,



Bapa aku tak kaya,
Tak punya kilang tak punya syarikat,
Yang dia punya hanya kasih sayang dan cinta,

Bapa aku kuat kerja,
Sentiasa menyimpan dan jimat cermat,
Dia binakan kami kediaman indah atas bukit,

Bapa aku orang nye tak sporting,
Banyak soalan di tanya bila aku mahu hang out,
Namun aku tahu dia risaukan aku,

Bapa aku hatinye luhur,
Mudah sentap mudah terasa hati,
Namun dia kuat dihadapan anak anak,

Bapa aku nama nye Mohd Zaki,
Punya isteri cantik nama nya Rashidah,
Punya anak cantik kacak bijak bestari.



10 comments:

  1. selamat hari bapa utk bakal bapa mertuaku.. ahahaha

    ReplyDelete
  2. bapa ku bilang terima kasih menantu.belajar rjn2 semoga menjadi lawyer yg brjaya. cewahhh. hahah. :p

    ReplyDelete
  3. baik calon isteri.. sy akan cuba yg terbaik utk memikat hati bakal mertua.. ahahah.. kalau cidot baca kompom muntah.. ahaha

    ReplyDelete
  4. chayok chayok bakal suami ! hahah. *baldi mana baldi ni haihh. :p

    ReplyDelete
  5. best kan ada bapa..bapa saya juz leave saya dan mak saya dan adik2 saya tanpa khabar berita..huhu...but, kami survive..

    jemput join segmen simple saya..

    SEGMEN SIMPLE: KEKUATAN DAN KELEMAHAN DIRI AKU ...

    ReplyDelete
  6. nasz : jgn sdh2 ada hikmah apa yg berlaku. sekurang2 nya anda survive dlm kehidupan saya ni selalu bergantung pd parents. :)

    ReplyDelete
  7. btol 2 naz.. mybe de hikmah disebalik stiap kejadian.. smile always..

    ReplyDelete
  8. katie_littlebear : like u too. ehh. ;)

    ReplyDelete

♥ thanks for commenting! ♥

lovelove!

double~loves! ;D