Monday, August 15, 2011

Gigi Besi Rambut Dawai Part 3.

Alhamdulilah. akhirnya proses pertukaran tempat appoiment aku untuk braces dah settle. dari Hospital Batu Pahat aku di transfer ke Klinik Pergigian Bangsar. 10 Ogos yang lepas last appoiment aku kat Hospital Batu Pahat. tu la last jumpa Doctor Ismail jumpa nurse nurse. Doctor Ismail baik, kacak pulak tu walaupun dah 50 lebih umur dia aku rasa. ingat lagi aku last year amek STPM, banyak Doctor Ismail nasihat pastu sambil dia rawat aku dia cerita pengalaman dia belajar dulu. tak de masa langsung nak berfoya foya. 24 hours kerjanya menghafal jer. hehehe.

Sebab aku nak further study kene la pindah tempat appoiment. tak kan aku nak balik tiap kali appoiment kan. satu hal yang aku kusut ni nak peginya tu macam mane. semua orang aku tanya nak pegi sana nak naik bape bus, kalau naik kaki boleh sampai ke tak, jauh tak klinik tu, macam macam aku tanya. nasib baik ada kawan satu tempat kerja dulu pun ada dapat UM, then dia pun duduk area sana, namanya Akem AF. so, sekarang aku dah tak payah risau la. nanti pape leh tanya Akem jer. 

Then, nak pegi klinik yang baru tu Doctor Ismail dah buatkan surat dan kene bawak la x-ray, cetak gigi, dengan dawai yang di gunakan sepanjang rawatan dijalankan. asal ayat aku skema malam ni. = =' yang part dawai tu aku tak paham kenapa nak kene bawak sekali. aku ingat setiap kali tukar dawai diorang buang dawai dawai tu semua. whatthe laaaa. 


Surat surat dengan x-ray yang kene bawak ke Klinik Pergigian Bangsar.


Aku malu nak tunjuk ni sebenarnya. =,=  ok, ni la cetak gigi yang aku cerita sebelum ni.
tengok terabur gila kan gigi aku. jangan la ketawakan aku. = ='


Dawai yang digunakan. dawai ni la yang mengikat gigi. 

Ok, ni semua la yang kene bawak. tak banyak mana pun. hehe. dah tu jer nak cerita. :)



12 comments:

  1. Harta keramat dari Taman Rahmat tu. kekeke.

    ReplyDelete
  2. dekat je Klinik tu.. naik cab tak sampai RM 10 je...

    ReplyDelete
  3. comek: harta keramat tmn rahmat tuan punya badan la. haha.

    Innanie: semua org kata dekat kak. tp masa keje dulu tak nampak pulak klinik ni. bngunan telekom nampak la. hehehe.

    ReplyDelete
  4. cuba pakai gigi warna biru 2, msti nice.. :D

    ReplyDelete
  5. amey: nk pakai apa nya amey oi. benda tu keras la. hehe.

    ReplyDelete
  6. mana satu blog anak cik ripin? eh, cik manap. entah.

    ReplyDelete
  7. thinker: org kata tgk kat wall tak reti2. nah link nye, http://coklateyes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. it located at jalan bangsar lah dik.. dekat dengan LRT ABDULLAH HUKUM... bukan lalu federal highway tu!

    ReplyDelete
  9. ehem2... kelihatan ada orang sedang mencari dan menyebut nama saya dan bapak saya ni.. kehkehkeh!!!

    p.s; Innanie ARIFFIN

    ReplyDelete
  10. kak Innanie: yg sebok carik2 akk tu abg kite. hehe. ok nti kalau tak jumpa klinik tu kte call akk la. hihi.

    ReplyDelete
  11. kat hosp kerajaan ade bt ke??sbb ritu br tanya tpi misi tuh kata utk kanak2 jerk

    ReplyDelete
  12. Ohhhh lady wailin baru prasan cment anda. Maaf kn sy. Huhu. Nk wat braces kat gov mmg kene dr knk2. Kita dah daftar dr zmn sekolah rendah lps form5 baru dapat giliran. Lamaaaa sgt kan. Hehehe.

    ReplyDelete

♥ thanks for commenting! ♥

lovelove!

double~loves! ;D