Sunday, September 25, 2011

Raya bersama KUAZIANS.

Hyee semua yang merindui aku. hehe. bajet macam ada orang rindu aku kan. puih.

Ok. aku dah lama tak update sejak berhijrah ke tempat baru. entah kenapa sejak akhir akhir ni tahap kemalasan aku menguasai diri. dapat pulak rumet kaki tidur kaki makan. bila tak boleh nak connect internet masing masing pun pakat tidur sama sama. hehe. tgk bilik orang lain pukul satu dua pagi terang jer lagi kan. bilik kiteorang pukul sebelas dah gelap. paling lambat pukul duabelas. setakat ni belom ada rekod lagi rumet aku yang tidur pukul dua tiga pagi. hehe. 

Ok mukadimah terpanjang sangat pulak. hehe. minggu ini kolej aku buat Minggu Interaksi dan Rumah Terbuka Aidilfitri KUAZ 2011. malam semalam kemuncak program ni. sebelum tu meh aku terangkan cewah ape itu KUAZ ape itu KUAZIANS. kekeke. bukan ape, tak la nanti orang baca terpikir pikir kan. nampak beno aku syok sendirik nanti. hehe. KUAZ tu singkatan bagi kolej kediaman aku, iaitu Kolej Ungku Aziz. kolej orang kaya duduk macam kondominium tak macam kolej lain. lalala. :p warga KUAZ pulak di sebut sebagai KUAZIANS. kurang lebih macam tu la kalau tak paham buat buat paham jela nanti aku kecik hati kang. lalala. 

Sepanjang minggu ni banyak la aktiviti kolej. aktiviti sukan nya aktiviti kebudayaan nye lagi. jadual minggu ni sangat full tak sempat nak carik jodoh. huhu. di sebabakan aku tak suka peluh melimpah di badan, aku amek keputusan masuk aktiviti kebudayaan. aku masuk dikir barat. hehe. so terkejar kejar la aku ke sana ke mari. abes class cepat cepat balik kolej nak tidur berlatih dikir barat. ni first time aku dikir barat. ok la. tukang karut pun cina so imagine sendirik jela macam mane. hehe. aku nak upload video dikir barat tapi entah kenapa tak boleh nak transfer kat laptop. nanti nanti kalau ada aku tunjuk er errr err. cehh macam ada orang nak tengok video kau noks. :p

Sampai la part malam kemuncaknya paling aku suka. sebab dapat pakai baju raya canti cantik. boleh cuci mata carik jodoh sekali. lalala. :p sepanjang dua minggu dah mula class ni dua kali jer aku pegi class pakai baju kurung. hari first kuliah dengan Jumaat lepas. hehe. aku bukan ape fakulti aku nun di atas bukit. aku kene daki bukit untuk menuntut ilmu. susah rasanya nak daki bukit pakai baju kurung kan kan kan. :D balik kepada cerita tadi. malam kemuncak ni dapat makan free. makanan pun sedap sedap. menu raya macam lemang nasi empit tu memang ada. kata pun jamuan raya kan. lagi ada laksa, sate, roti jala, ABC. ok tu jer yang aku makan malam tadi. yang lain ape entah. tak ingat. lepas makan sesi fotogediks dengan KUAZIANS. ;) jom tengok sambil pilih calon isteri. semua cantik cantik belaka. hihi. 


Ni rumet aku. dari kiri Nia, aku, Nabila, Ida. 
yang baju kurung biru tu jiran bilik. Viee nama nya. from sarawak.




Rumet paling garang. Nia. teacher to be. :)






Baju sama colour. hihi. :)


Warga KUAZIANS. 

credit pic to Fatien Ar-Rashid. ;)

1 comment:

♥ thanks for commenting! ♥

lovelove!

double~loves! ;D